Veilige haarproducten

natuurlijke shampoo

Haarverzorgingsproducten. Kies voor veilige haarproducten.
Natuurlijk geldt voor iedereen dat je alles wat je voor je lichaam gebruikt zo veilig mogelijk wilt hebben. Maar zeker als je last hebt van haarverlies en of problemen met je hoofdhuid is het belangrijk dat je kiest voor veilige haarproducten.  Het laatst wat je wilt is je probleem verergeren of in stand houden.

Gelukkig groeit er steeds meer bewustzijn over wat we eigenlijk op onze huid smeren en voor ons haar gebruiken. Zie “veilige shampoo, maak je haar gezond”  Want veel producten bevatten chemische bestanddelen waar steeds meer inzicht ontstaat dat deze schade kunnen toebrengen aan ons en aan het milieu. Vergeet niet dat de huid ons grootste orgaan is en dat de natuurlijke barrière van de huid niet gemaakt is voor chemische bestanddelen.

• Shampoo
    Het schadelijkst in shampoo is natriumlaurylsulfaat. Vooral als je last hebt van haarverlies jeuk en schilfering. Sterker nog de kans is groot dat het juist daardoor veroorzaakt wordt. Natriumlaurylsulfaat droogt de huid erg uit, verooorzaakt jeuk en irritatie en beschadigt de beschermde cuticula van je haar. Je haar wordt bros en breekbaar
  • Conditioner
    Conditioners bevatten geurstoffen en parabenen. De parabenen kunnen irritatie veroorzaken.
  • Haarlak, mousse en gel
    Deze kunnen toxische stoffen zoals triclosan, oxybenzon en isobutaan bevatten of propyleenglycol.
veilige haarproduckten, beschadigd haar
zo ziet een beschadigde haar er uit. dit wil je niet

Gelukkig wordt een aantal van de schadelijke stoffen binnenkort verboden zie “EU doet parabenen (en triclosan) als toevoeging cosmetica in de ban miv feb 2014” op twitter  Drs. E. P. B. Plinck@DeHaarkliniek

Al onze haarproducten zijn veilig, voor jou en voor je haar, voor het milieu en niet getest op dieren: haarkliniek shop